miercuri, 12 octombrie 2011

Infiintare firma


Oricine isi doreste sa obtina venituri proprii , sa lucreze pentru el insusi , sa nu mai depinda de sefi , de reduceri de salariu si restructurari in cateva cuvinte sa munceasca pentru el insusi adica sa isi infiinteze propria firma.
      In actualele conditii de piata ce se caracterizeaza prin austeritatea dominata a crizei economice care parca nu se mai termina , multe firme si-au  gasit sfarsitul mai devreme sau mai tarziu datorita taxelor ridicate , contributiilor sociale care daca nu sunt platite duce la popiri si titlu executoriu si a managementului defectuos. Prin ingeniozitatea parlamentarilor si a celor care ne conduc , societatile comerciale au avut de suferit din greu ca urmare a legislatiei in vigoare si a birocratiei.Impozitul forfetar care sa practicat pana acum ceva timp a dus la faliment mii si zeci de mii de firme care contribuiau la bugetul de stat.



      Din fericire impozitul forfetar a fost scos dar oricum taxele si impozitele sunt destul de crescute tinand cont de factorii macroeconomici ce influenteaza tara noastra si nivelul de trai.
       Multi se intreaba si se intereseaza cum se infiinteaza o firma , care sunt demersurile necesare pentru a deveni persoana juridica cu acte in regula.Mai jos voi enumera etapele infiintarii unei firme pentru a veni in ajutorul celor care isi pun aceasta intrebare .
     1) Rezervarea denumirii firmei la Registrul Comertului;
    La Registrul Comertului din orasul in care sunteti trebuie sa prezentati 3 denumiri de firme in ordinea preferintelor.(cost aprox : 50RON).
     2) Obtinerea cazierului fiscal de la primarie (cost aproximativ: 10-25 RON).
     3) Notariat:
       In acesta etapa se imputerniceste un avocat pentru a realiza aceste demersuri.Tot in cadrul acestei etape are lor si legalizarea specimenului de semnatura. (cost : 100 RON)
     4) La notar
4.1) Act constitutiv(care contine si codurile CAEN alese, codul CAEN principal , domeniul principal de activitate al firmei, date despre capitalul social si partile sociale, si alte informatii despre firma).
4.2) declaratia de asociat unic si administrator si dovada sediului social.
La data redactarii acestui articol, se pare ca nu este posibil sa existe la aceiasi adresa/sediu social mai mult de o firma care sa nu aibe un asociat comun. (cost : 150RON)
    5) Depunerea capitalului social la banca
Capitalul social se depune intr-un cont special la banca petru care nu se percepe comisioane si pentru care banxile au formulare speciale. (cost :de regula 200 RON).
    6) Depunerea actelor si completearea cererilor de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului.
       In acesta etapa este precizat tipul de societate (S.A. , S.R.L. , S.N.C. , S.C.A etc), daca sunteti platitor de TVA sau nu, , daca sunteti platitor de impozit pe profit sau pe venit pentru microintreprinderi, informatii legate de sediul social, etc. (cost aprox :300RON) .
     Acestia sunt in mare pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru a deveni persoana juridica si pentru a incepe sa lucrati pe cont propriu .  Mult succes!

Un comentariu:

  1. si mie imi place foarte mult blog-ul tau si cred ca faci o treaba extraordinara , oricum iti multumesc inca odata de aprecieri si am citesc si eu ,orice stire noua va aparea pe blogul tau.. a da si inca ceva si eu te-am pus in lista mea la blogroll sper ca e ok, nu te deranjeaza , spun asta pentru ca eu cum bine stii sunt la inceput si nu am pagerank si alte super chestii..:)

    RăspundețiȘtergere

A apărut o eroare în acest obiect gadget